Scouting St. Rafaël

Scouting St. Rafaël is een gezellige scoutinggroep met twee verschillende blokhutten in Strijp, één op de Elburglaan en één op de Kerkakkerstraat. Als je 4,5 jaar bent of ouder kun je lid worden van een van onze leeftijdsgroepen, die we speltakken noemen. Al onze speltakken zijn gemengd (jongens en meisjes zitten samen in één groep), en hebben iedere zaterdag bijeenkomst. We hebben acht verschillende speltakken met ongeveer 100 jeugdleden.

Bij de scouting is elke zaterdag anders. De Bevers (vanaf 4,5 jaar) vinden het leuk om te knutselen, maar er is ook genoeg tijd om gekke spelletjes te spelen en wild rond te rennen. Oudere speltakken trekken er vaker op uit, koken, doen een kwis, bosspelen of sportwedstrijden. Scouts en Verkenners (11 tot 15 jaar) leren ook goed een vuur te stoken en om te gaan met bijl en zakmes. Belangrijk in een scoutingprogramma zijn avontuur, creativiteit, samenwerking en natuurlijk gezelligheid. De mogelijkheden zijn eindeloos: een spannende speurtocht; zelf een fotostrip maken; brood bakken boven het kampvuur; het lokaal opknappen; vlotten bouwen… noem maar op.