Scouts

zaterdag
14-16.30 uur
Elburglaan

Hout hakken, dropping en vuurtje stoken? De Scouts doen echt veel meer dan dat!

Wat dacht je van zelf films maken en op YouTube zetten? Lasergamen onder de zeespiegel? Met gips een masker maken van je eigen gezicht? Een GPS-tocht lopen en ondertussen wat aan wat geocaching doen? Op 15 meter boven de grond aan een kabelbaan tussen de bomen door suizen? Een middag met z’n allen een online kunstschildercursus volgen (waarbij je eigen schilderij waarschijnlijk mislukt – maar dat is juist grappig)?

Het zijn zomaar wat programma’s die we de afgelopen seizoenen bij de Scouts hebben gedaan. Stoere, uitdagende uitstapjes -uiteenlopend van kanovaren, klimmen tot rodelen- maar ook gezellige, creatieve middagen met klei, fluitkoord of papier-maché. We hebben culinaire middagen waarbij je zelf frites met mayonaise, een feestelijke taart of een volledige maaltijd kookt, maar we vermaken ons ook met grote (spontane) watergevechten, buikschuifbanen of modderworstellingen tijdens het spel ‘kwalleballen’.

Natuurlijk, we bouwen ook wel eens zelf een tafel waar we een vuurtje op stoken zodat we brood kunnen bakken. Ook hebben we elk seizoen wel een paar keer een kaart of zakmes vast, of leer je omgaan met een hakbijl. Uiteraard is het altijd gezellig. Jezelf op je gemak voelen en ondertussen zoveel mogelijk plezier maken – dat is wat onze Scouts elke zaterdagmiddag doen.

Nieuwsgierig? Een keertje kijken of het wat is? Je bent altijd welkom om een paar middagen met ons mee te draaien. Voor je het weet ben je verkocht en ga je mee kamperen tijdens het zomerkamp. Meestal ergens in Nederland, maar soms naar het buitenland.

Al een beetje overtuigd? Mailen voor meer informatie of gewoon langskomen op onze blokhut aan de Elburglaan om zelf eens te kijken kan altijd. Waar wacht je nog op?

Info: scouts#scouting-strafael.nl