Lid worden

Interesse in de scouting? Kies bij leeftijdsgroepen welke leeftijdsgroep en locatie het beste bij je past. Het is wel handig om vooraf even per mail of telefoon contact op te nemen met de betreffende leeftijdsgroep om af te stemmen wanneer je het beste kunt komen. Natuurlijk ben je ook van harte welkom op onze blokhut, maar het zou jammer zijn als we toevallig net die zaterdag niet op de blokhut zijn.

Elke leeftijdsgroep ook wel speltak genoemd heeft een eigen groep van vrijwilligers die de jeugd bezig houdt of begeleidt. Deze vrijwilligers worden staf of leiding genoemd. Na vier weken meekijken, kun je besluiten om lid te worden. Dan ontvang je een inschrijfformulier, zodat we je in kunnen schrijven bij onze groep èn bij Scouting Nederland. De contributie dient vanaf dat moment ook betaald te worden. De staf van de speltak verstrekt daarover meer informatie. Zie ook onze contributiepagina.

Installatie
We willen laten zien dat we één groep zijn: Scouting St. Rafaël. Dat doen we door een blouse met groepsdas te dragen. Als je een tijdje lid bent van een speltak, wordt je geïnstalleerd. Vanaf dat moment draag je de blouse en de Rafaël-das. De kleur blouse is per leeftijdsgroep verschillend.

De groepsdas is via de speltak aan te schaffen. De blouse en insignes zijn bij de scoutshop te koop. Soms heeft de speltak tweedehands kleding op voorraad, vraag hierna bij de staf. Naast de blouse hebben we ook eigen truien en shirts. Het aanschaffen hiervan is geheel vrijblijvend. Eén of twee maal per jaar kan deze Rafael-kleding besteld worden.