Groepsactiviteiten

Naast de bijeenkomsten op zaterdag met de speltakken, hebben we jaarlijks een aantal bijzondere activiteiten. Vaak met de hele scoutinggroep, soms met een gedeelte.

Deze activiteiten komen regelmatig terug:

Overvliegen
Eenmaal per jaar gaan jeugdleden die daar oud genoeg voor zijn, naar de volgende leeftijdsgroep. Dat noemen we overvliegen. Ook stafleden wisselen soms bij het overvliegen van speltak. Dit gebeurt niet onopgemerkt. We hebben een leuke middag met de hele groep waarbij de overvliegers niet schoon blijven.

Jubileumjaar
Eén maal per 5 jaar vieren we met z’n allen dat we jarig zijn. Dat doen we meestal met een openings- en sluitingsactiviteit, een reünie voor oud-stafleden én we gaan op groepskamp. Iedereen heeft dezelfde zomerkamplocatie, in eigen blokhut of op eigen kampterrein op loopafstand van elkaar. Met gezamenlijke programma’s, maar ook gewoon je eigen kamp.

Oudergroepsweekend
Ongeveer elke twee jaar organiseren we een weekend voor alle speltakken, jeugdleden en hun ouders en broers en zussen. We kamperen allemaal bij een accommodatie in de regio. Ook de familie blijft een nachtje slapen en ervaart dan het echte scoutinggevoel.

Fietstocht
We organiseren om het jaar een familiefietstocht. Deze wisselt af met het oudergroepsweekend. Op deze manier hebben we elk jaar een leuke activiteit voor de hele familie. Met leuke spelletjes onderweg en een hapje en drankje als afsluiting.

Groepsactiviteiten voor vrijwilligers
Naast deze groepsactiviteiten, zijn er activiteiten voor alle stafleden. Zoals bijvoorbeeld de Nieuwjaarsborrel en het jaarlijkse Vrijwilligersuitje. Daarnaast worden er trainingsweekenden georganiseerd of training aangeboden via Scouting Nederland of Scouting Regio Eindhoven.

In het jubileumjaar, eenmaal per 5 jaar, wordt een reünie georganiseerd voor alle (oud) staf-, stichting- en bestuursleden met een programma, terugblikken op oude foto’s en filmpjes en een feestavond. Op onverwachte momenten zetten we vrijwilligers in het zonnetje door een verrassingsfeest te organiseren voor mensen die zich al 12,5 jaar of zelfs 25 jaar voor onze scouting inzetten.